Regionalny czar par

Celem przeprowadzonej innowacji będzie wspieranie i promowanie uczniów, którzy chcą w sposób czynny poszukiwać swoich przyszłych pasji oraz kreatywnie rozwijać swoje zainteresowania. Proponowane zajęcia uwrażliwią młode pokolenie na walory turystyczne naszego regionu, rozwiną u uczniów wiedzę z zakresu kartografii, wzbogacą wiadomości o patronie naszej małej ojczyzny, oraz udoskonalą umiejętność wprowadzania ekologicznych nawyków w codziennym życiu w taki sposób, aby zadbać o stan naszej planety. 

—————————————————————————————

Realizacja innowacji” Regionalny czar par” odbyła się 16 stycznia 2025r. w klasie 7b
Prowadzący nauczyciele: Katarzyna Szymczyk i Beata Król

Celem innowacji było poszerzenie wiadomości z zakresu naszego regionu poprzez uaktywnienie uczniów, którzy chcą w sposób czynny poszukiwać oraz pogłębiać swoje zainteresowania. Ważne w innowacji było też rozwijanie umiejętności pracy w grupie oraz stosowanie wiedzy praktycznej w czasie rozwiązywania zadań.

Uczniowie klas 7 zostali losowo połączeni w pary i wędrowali od stanowiska do stanowiska. W punktach kontrolnych oczekiwały na uczniów: mini przewodniki o Gliwicach, karty pracy, puzzle oraz roboty Photon.

Uczniowie wykonali następujące zadania:
1. po przeczytaniu mini przewodnika o Gliwicach rozwiązywali kartę pracy.;
2. układali puzzle z godłem Gliwic;
3. odszukiwali nasz region na mapie;
4. wykonywali zadania za pomocą robota Photon.

REZULTATY

  1. W zakresie wiedzy i umiejętności:
    – poznanie i pogłębienie wiedzy z zakresu naszego regionu,
    – poznanie pracy z robotami.
  2. W zakresie wychowania
    – uczenie współpracy w grupie,
    – kreatywność w podejściu w rozwiązywania problemów,
    – budowa relacji między uczniami różnych klas,
    – umiejętność oceny zachowania grupy i siebie na tle grupy rówieśniczej,
    – stosowanie odpowiednich zasad zachowania ,
    – uwrażliwienia na problemy naszego regionu.

EWALUACJA innowacji opierała się głównie na:
– ocenie aktywności uczniów podczas realizacji zadań,
– analizie zgodności działań z poleceniem,
– obserwacji osiągnięć edukacyjnych z geografii.

Podsumowując można stwierdzić, iż innowacyjność zajęć przyczyniła się do rozwijania u dzieci przede wszystkim kreatywności i twórczego myślenia oraz zwiększenia zainteresowania naszym regionem. Wpłynęła również na umiejętność współpracy w grupie w klasie 7b.