W projekcie czytelniczym „Z książką przez pokolenia” wzięły udział klasy 1-8. Prace nad
projektem podzielone zostały na kilka etapów i trwały od stycznia. Zadaniem uczniów było
zebranie informacji od babć, dziadków i rodziców o ich ulubionych książkach z dzieciństwa a
następnie efekty tej pracy należało przedstawić w formie plakatu, który miał zawierać tytuły
ulubionych książek trzech pokoleń: pokolenia babć i dziadków, pokolenia rodziców, oraz
ulubione książki współczesnych czytelników.
Praca nad plakatem w wielu klasach była czasem twórczej współpracy uczniów, ale też
czasem dobrej zabawy.
Plakaty wszystkich klas można było zobaczyć na wystawie zorganizowanej w holu na I
piętrze. Wystawę tę obejrzeli również rodzice podczas kwietniowego Dnia Otwartego.
Projekt „Z książką przez pokolenia” podsumowano podczas apeli czytelniczych, które
odbyły się 22 i 23 kwietnia. Apele były okazją, by wyróżnić najciekawsze prace projektowe. I
tak w klasach 1-3 wyróżnienie otrzymał plakat klasy 1c oraz 3a, w klasach 4-5 plakat klasy
4d, w klasach 6-8 plakat klasy 6c. Efektem projektu były nie tylko ciekawe prace plastyczne,
ale też wniosek, że są książki, które łączą pokolenia a należą do nich między innymi takie
tytuły jak: „Dzieci z Bullerbyn” A. Lindgren, „Baśnie” H.CH. Andersena, „Chłopcy z Placu
Broni” F. Molnara, „Ania z Zielonego Wzgórza” L. M. Montgomery czy „Przygody Tomka
Sawyera” M. Twaina.
Podczas apeli podsumowano też cieszącą się dużą popularnością akcję „Przyłapani na
czytaniu”, o której informacje można znaleźć na stronie biblioteki szkolnej.
Wszystkie działania podjęte w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0”
przyczyniły się niewątpliwie do wzrostu zainteresowania biblioteką szkolną i czytaniem
książek.